Standup og brugerinddragelse

Hvad har Mick Øgendahl og Linda P. at gøre med brugerinddragelse?

Umiddelbart ingenting.

Men…

Mange professionelle standup’ere har afprøvet deres materiale på mindre spillesteder inden de tager på stor tourne.

Det koster nærmest gratis at komme og kigge. F.eks. på Comedy Zoo i København.

Hvorfor? Hvad får de ud af det, tænker du. Hvorfor gider de spilde deres tid?

Meget enkelt:
Komikerne prøver jokes af.

De skal se, hvornår timingen er lige i skabet.
De skal undersøge, om joken om den invalide OG gravide gik over grænsen.

Og de skal forbedre sig.

Det er klassisk brugerinddragelse.

Derfor har de stor succes, når de efterfølgende turnerer landet rundt.

De forstår, at klassisk brugerinddragelse virker.

De forstår, af levere, hvad kunderne vil have.

Men inden da har de også prøvet det modsatte.
For de har også prøvet at fyre jokes af, som faldt helt til jorden.
Jokes som ingen klappede af.

Klapper kunderne af dine jokes? Eller har du bare lanceret uden at spørge dem, om de kunne lide dit (digitale) produkt?

0. kommentarer
Del gerne: