Har du respekt for dine kunders tid?

Hvorfor optimerer vi digitale løsninger? Hvorfor er det vigtigt, at digitale produkter er brugervenlige?

Vi bekræfter ofte hinanden i, at det handler om:

Kort sagt bundlinjen. Men for mig (personligt) handler det i høj grad også om noget andet, nemlig respekt. Respekt for kundernes tid.

Lad mig give et eksempel. Et eksempel på en afsender, der ikke udviser den fornødne respekt.

Som mor i en småbørnsfamilie prøver jeg konstant at fjerne tidsrøvere i en travl hverdag.
Når jeg får en mail vedrørende Digital Post, og jeg bruger 1 time på at finde ud af, at jeg slet ikke har fået noget digital post, så bliver jeg irriteret.
Først bliver jeg irriteret på mig selv. Jeg har blot skimmet mailen – i øvrigt som så mange andre gør: skimmer. Jeg har overset, at man skal “være klar til digital post”. Det finder jeg først ud af 1 time senere.

Mailen er skrevet dårligt og henviser til 2 forskellige websider, så jeg bliver i tvivl om, hvorvidt jeg mangler at oprette noget på Virk.dk eller om min indbakke på E-boks er forkert sat op. Faktisk er jeg stadig lidt i tvivl, da jeg via de sociale medier finder ud af, at mange andre har også har misforstået netop den mail.

Gad vide hvor mange tusinde mennesker, der har spildt deres tid på netop den mail?

Så bliver min irritation rettet mod afsenderen.

1. Hvorfor er mailen overhovedet sendt til alle de personer, som allerede kan modtage digital post?
Det er komplet spild af alle de menneskers tid. Det burde være muligt at segmentere dem fra, så de ikke fik en standard-mail.

2. Hvorfor har ingen læst korrektur på mailen? Altså forståelses-korrektur.
Mailen kunne sagtens have fået både en almindelig korrektur OG en forståelses-korrektur.

Det ville være respekt for min og mange andres tid.

Så mit spørgsmål til dig er:
Har du respekt for dine kunders tid?

0. kommentarer
Del gerne: