Er dit selvbetjeningssystem klar til brug den 1. december?

3. bølge af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi bliver rullet ud om blot en måned. Det betyder en række nye obligatoriske selvbetjeningsløsninger i kommunerne.

De nye selvbetjeningsløsninger skal være meldt klar til kommunerne på nuværende tidspunkt. Det betyder, at alle de funktionelle krav gerne skulle være opfyldt i løsningerne nu.

Men er løsningerne også klar til at leve op til de krav, brugerne stiller til dem?

Hvis brugerne ikke kan finde ud af at bruge løsningerne, når de lanceres den 1. december, så virker løsningerne i praksis ikke.

Resultaterne af dårlig brugervenlighed, når selvbetjeningsløsninger går i luften, er bl.a.:

Hvis din kommune eller dit udviklingshus gerne vil undgå ubehagelige overraskelser på brugervenlighedsfronten den 1. december, så er det tid til at få bestilt en brugertest.

Med en brugertest er I på forkant med eventuelle problemer.

Der er måske ikke tid til den helt store make-over af løsningen efter testen, men hvis I kan opdage og rette ét enkelt problem, som gør at måske 30% af borgerne har rigtigt svært ved at bruge løsningen og 10% giver helt op, så er I allerede nået langt.

Se mere om hvad en brugertest kan bruges til eller kontakt Dorte på tlf. (+45) 22 90 78 09 eller dorte@dortegro.dk for at bestille en brugertest eller høre mere om, hvad vi kan gøre for jeres selvbetjeningsløsning.

 

Se hvilke løsninger der indgår i 3. bølge af digitaliseringsstragien.

0. kommentarer
Del gerne: