3 gode salgsargumenter til din ledelse

Når du skal sælge brugervenlighed ind til din ledelse, står du ofte og skal hive penge hjem. Projektet skal godkendes, og det skal give værdi for din virksomhed. Return of investment.

Her er 3 spørgsmål til din ledelse:

1. Hvad koster det os dagligt, at vi ikke kender vores brugere og deres behov indgående?

Et konkret eksempel: Hvor mange ordrer går vi glip af i vores webshop, fordi kunderne hellere lægger deres penge et andet sted?
Brugervenlige webshops konverterer markant bedre.

2. Hvor mange penge bruger vi dagligt på grund af dårlig brugervenlighed?

Et konkret eksempel: Hvor mange penge koster det os, når kunderne ringer til vores support og skal have hjælp af os?
Brugervenlige produkter koster mindre i support og hjælp.

3. Hvor meget energi bruger vi på at prioritere (og diskutere) IT-tiltag internt?

Et konkret eksempel: Ofte har virksomheder rigeligt at se til i forvejen, men ingen har overblikket over, hvad der er vigtigst set med
kundens øjne. Uden kunden, ingen omsætning, ingen virksomhed.
Brugerinddragelse er med til at luge ud i “to do”-listen og prioritere benhårdt!

 

Disse tre spørgsmål kan hjælpe dig med at sætte fokus på værdien af brugervenlighed. Dette er første skridt på vejen mod det brugervenligheds-budget, du drømmer om.

Har du andre gode tips til, hvordan man kan sælge brugervenlighed ind til sin egen ledelse?

0. kommentarer
Del gerne: