Brugertest

Vi laver brugertests, målrettet vores kunders behov.

Hvad er resultatet af en brugertest?

Du får svar på disse spørgsmål:

  • Hvad forhindrer kunderne i at købe?
  • Hvilken information mangler?
  • Er løsningen troværdig?
  • Hvordan fungerer søgefunktionen og navigationen?
  • Har testdeltagerne lyst til at bruge din løsning en anden gang? Hvorfor/hvorfor ikke?
  • Hvilke initiativer skal I som virksomhed prioritere højest?

Små justeringer gør en kæmpe forskel og hjælper dig til at kommunikere endnu bedre og sælge mere.

Hvad gør vi for dig?

Vi tester dit website ved hjælp af tænke-højt-metoden med brugere i din målgruppe. Alle test bliver optaget på video, og vi stiller spørgsmål undervejs for at finde ud af, hvad brugerne lægger mærke til, ikke forstår eller hvor de går i stå. Vi analyserer testens forløb og optagelserne og udfærdiger en rapport eller video med konkrete forbedringsforslag. Vi holder et møde med dig, hvor vi gennemgår rapportens resultater og forslag. Når ændringerne er lavet, står du tilbage med en forbedret digital løsning og mere salg i butikken.

Hvad kan med fordel testes?

Vi har erfaring med usability-test af:

  • websites
  • webshops
  • software
  • intranet
  • apps

Hvad opnår man med usability-test?

Kort sagt: Øget brugervenlighed. Du får friske øjne til at se og prøve din digitale løsning. Det er en udfordring at teste sin egen løsning, for man bliver utrolig hurtigt blind for, hvad der kan forbedres, når man selv er med til at udvikle et system eller en hjemmeside.
Men det er der råd for; uafhængige usability-test.

Capture-One-Session0376

 

Vi finder ud af:

  • hvad brugerne lægger mærke til på forsiden
  • om de forstår menuerne
  • om de læser og forstår teksterne
  • om navigationen fungerer
  • hvor de begår fejl
  • hvad de ikke forstår
  • om der mangler funktionalitet
  • hvad de synes om den digitale løsning

Hvad får du?

Du får en overskuelig rapport/video med billeder og henvisninger til, hvilke fejl og mangler testen har afsløret. Du får desuden:

  • en prioriteret liste med forbedringsforslag
  • et møde med gennemgang af rapportens anbefalinger.
  • usability-test af 1-1,5  times varighed pr. testbruger
  • rapport/video med testresultater og anbefalinger
  • møder (indledende møde og afrapportering – evt. som workshops)

Hvad er din investering?

Prisen afhænger af testens omfang og antal testpersoner.
Kontakt os og få et konkret tilbud.

Hvordan kommer vi i gang?

Send os en mail – vi tjekker indbakken dagligt: dorte@dortegro.dk
Har du spørgsmål, er du altid velkommen.

Capture-One-Session0015